Aceasta este era tehnologiei si a afacerilor digitale, cu totii suntem curiosi cum putem vinde online, iar cei care au inceput deja in aceasta lume, cauta in fiecare zi cum sa-si creasca vanzarile online, cele mai recente strategii de vanzari online sau cele mai bine pastrate secrete ale vanzarilor pe internet.

Astazi, nu vom vorbi despre nicio formula speciala, ci despre cele 3 strategii pe care le poti dezvolta pentru a-ti creste vanzarile online si pe care le poti ajusta motoarele pana cand devii o masina de vanzari. Inainte de a incepe cu strategiile si de a va ajuta afacerea sa vanda online, trebuie sa definim cateva lucruri pentru a putea crea scena si ca strategiile dumneavoastra sa fie ca o manusa.

Cum sa stii ca strategia ta de a-ti creste vanzarile functioneaza ?

Ei bine, ce anume schimba marcajul in antreprenoriatul sau afacerea dvs. online? Ce te face sa spui ca aceasta strategie a functionat sau nu?

Cand incepem sa vindem online, trebuie sa stim care este Goooooooolul pentru noi , care este cel mai important rezultat si ceea ce este recomandat este sa te asezi sa analizezi care este acel rezultat, iti vom da cateva exemple:

Sa o intalnim pe Maria, care vinde bijuterii , „obiectivul” ei este achizitionarea unuia dintre articolele ei de pe site-ul ei .

In cazul lui Andres, care vinde servicii specializate si total personalizate, conversia este de a obtine o intalnire cu clientul sau ideal (da, scopul in ceea ce priveste strategiile de crestere a vanzarilor se numeste conversie)

Pentru Jose, care a inceput recent o afacere online de electrotehnici acasa , conversia sa este o vizita de control .

Dupa cum puteti vedea, este important sa stim cum vom masura strategiile pe care le vom implementa pentru a vinde online, acesta ar fi primul pas. Aici, trebuie sa stii unde se afla afacerea ta pentru a putea profita la maximum de acest articol, asa ca raspunde la acest chestionar si afla cum merge afacerea ta.

Cum sa va intalniti clientul ideal?  

Crearea profilului clientului tau ideal inseamna vizualizarea pietei , sau a unei parti a pietei, care va folosi produsul sau serviciul tau , care ar putea vedea un schimb de valoare intre banii lor (cel care te va plati pentru serviciul dvs.) si produsul dvs. Crearea acestei analize are ca rezultat un avatar de client care va va ajuta sa va accelerati pasii catre aceasta.

Acea persoana, care este capabila sa cuprinda toate caracteristicile ideale pentru a-ti cumpara serviciul/produsul, este dezvoltata printr-un avatar de client sau persoana cumparator. O tehnica care ii ajuta pe antreprenori ca tine sa defineasca modul in care clientul tau ideal gandeste, actioneaza si cumpara.

Clientul tau ideal apartine si se afla in interiorul unei nise de piata. O nisa este un spatiu imaginar, in care exista doar „putini” cu caracteristici similare. Spunem „putine” pentru ca este doar o parte a pietei generale, dar nu ne intelegeti gresit, o nisa poate contine milioane de oameni.

Sa mergem cu exemplul clientului ideal si apoi cu putina practica, daca nu aveti indoieli cu privire la conceptul de avatar de client, treceti direct la practica.

Exemplul de avatar al clientului si modul de identificare a clientului ideal

Sa presupunem ca avem tocuri inalte de 15 cm, platforme, aurii . Acesta este produsul pe care vrem sa-l vindem prin internet.

Acum, cum ne definim clientul ideal? Sa incepem cu cele mai evidente, majoritatea barbatilor nu isi vor dori sau nu vor avea nevoie de acesti pantofi, nu? In mod normal , vor fi cautati de femei, prin urmare prima caracteristica a avatarului nostru este ca este o femeie.

Aceasta se bazeaza pe definirea, nivel cu nivel, cat de departe dorim sa ne specificam publicul tinta. Ce vom face? Imagineaza-ti cum ar fi aceasta femeie:

  • Cine poarta acesti pantofi merge la o ocazie speciala sau este zi de zi ? probabil o petrecere sau casatoriile vor fi acea ocazie ideala
  • Intre ce varste ar fi? Poate ca bunica Maria nu se potriveste cu avatarul pe care il cautam
  • Ce retele de socializare folosesti? Ce pagini vizitezi? Perspectivele Facebook va pot ajuta

Odata ce cunoasteti piata potentiala a produsului dvs. si clientul ideal care se afla in interior, acum putem vorbi in mod specific acelei persoane, iar acest lucru va da mult mai multa putere scrisului dvs. persuasiv.

 Care sunt intrebarile la care trebuie sa raspundeti da sau da atunci cand veti crea profilul de client ideal pentru proiectul dvs.?

Inainte de a termina de vorbit despre avatarul clientului ideal, va vom lasa cu o lista cu intrebarile pe care este mai bine sa le aveti clare atunci cand incepeti strategia globala a intreprinderii dumneavoastra.

Ca antreprenor, cu siguranta vei avea multe dintre aceste raspunsuri deja clare, si altele pe care va trebui sa le ceri pentru a defini cu adevarat daca ceea ce crezi tu, segmentul de clienti simte si gandeste la fel cum ai crezut. Aminteste-ti ca avatarul tau nu esti tu, trebuie sa iesi si sa-l intalnesti .

Sa incepem cu intrebarile de baza pentru a va cunoaste avatarul ideal de client:

Publicul tau ideal este segmentat in functie de gen sau de interese ? De exemplu, daca ideea ta este o aplicatie de fitness, atunci aceasta va fi segmentata mai mult dupa interesul pentru o viata sanatoasa decat dupa faptul ca este vorba despre un barbat sau o femeie, dar daca, in schimb, este o aplicatie pentru a tine evidenta ciclului menstrual, atunci l-ai segmenta dupa gen… Daca vrei sa aprofundezi subiectul avatarului si persoana cumparator ca instrumente pentru a-ti cunoaste clientul ideal, iti recomandam acest articol.

Este global sau local? Daca publicul tinta este doar in Peru, pentru ca nu intentionati sa exportati, atunci vorbim de afaceri locale, in caz contrar, trebuie sa definiti tarile pe care le includeti in proiectul dvs.

Ce resurse ar trebui sa fie disponibile pentru cineva care cumpara de la tine ? De exemplu, daca vorbim de un cort de acoperis, cine il cumpara probabil va detine un vehicul, in timp ce daca vinzi jocuri video online, va trebui sa tii cont de ce tip de consola foloseste gamerul tau.

In cautarea unei conversii: cunoasteti procesul de vanzare al companiei dvs. 

Procesul de vanzare online nu este o replica a ceea ce se intampla in lumea reala, ci mai degraba o adaptare. Si este ca pentru a va adapta serviciul/produsul trebuie sa va studiati actualul proces de vanzare, sa il intelegeti si sa ajustati tot ce nu este replicabil in lumea online.

Cum o facem?

Sa vedem, in cativa pasi simpli, care ar fi modalitatea de a va identifica procesul de vanzare:

  1. Scrieti intregul proces de vanzare offline al produsului sau serviciului pe care doriti sa il vindeti online
  2. Definiti pe care le puteti duplica in mediul online pentru a va apropia de o conversie si care ar trebui sa ramana asa cum sunt acum, de exemplu: Daca aveti un serviciu care necesita programarea unei intalniri pentru o vizita in spatiul clientului, puteti utiliza instrumente astfel incat prospectul sa poata programa o vizita de vanzari, dar vizita in sine paraseste deja mediul online.

Stii deja care va fi punctul tau de conversie real in compania ta (am vazut-o mai sus). Astfel, poti comercializa ceea ce iti doresti intr-un mod organizat si cu rezultate. Daca este o afacere noua, este important sa verificati daca aveti o modalitate de a testa un sistem de vanzari online prin intermediul altor pagini pentru a vinde si cumpara online (este mai ieftin).

Poate ca atunci cand ai inceput sa-ti planifici afacerea ai avut ideea sa investesti in propriul tau e-commerce, dar ai realizat ca aceasta investitie se face mai bine intr-o a doua faza a proiectului tau. Si este ca spatii precum Mercado Libre sau Linio, sunt perfecte pentru a va ajuta sa decolati si sa testati cat de comerciale sunt produsele dvs. online.

Avand in vedere acest lucru, vom vedea cea mai avansata strategie, in care ne vom ghida pas cu pas pe clientul nostru ideal pentru a realiza vanzarea la care tanjim.

Funnel Marketing: Creati-va canalul de vanzari si cresteti conversia

Palniile de vanzari sau de conversie sunt strategii care au fost folosite de secole in marketing, dar in ultimul timp au fost adaptate canalelor digitale pentru a promova vanzarile de tot felul de produse online, de la design web la managementul retelelor sociale (teme digitale intrinseci) la vanzarea de pantofi, genti de mana si alte accesorii.

Palnii de marketing pentru servicii sau consultanta

Pentru a proiecta o palnie de vanzari sau o palnie de vanzari, trebuie sa luati in considerare cativa pasi in realizarea unei vanzari finale. Sa incepem cu o secventa pentru a atrage potentiali pentru un serviciu de consultanta, ca sa folosim exemplul:

  • Atrageti clientii potentiali la produsul dvs., oferiti-le ceva izbitor, poate fi o fraza, o carte electronica, sfaturi gratuite, ceva care le permite sa va priveasca mai atent. Cere-i ceva in schimb care iti va fi de folos pentru a avea o relatie mai buna: mailul, telefonul, facebook-ul lui.
  • Ceea ce ii oferi, verifica daca devine de valoare pentru el. Acest lucru va pozitiona ceea ce oferiti si il va asocia cu aceeasi calitate pe care o va avea serviciul dumneavoastra final.
  • Odata ce ati trimis primul carlig pentru a-l atrage, lasati-l sa vada o optiune pentru a va contacta. Ideal este ca acesta sa fie cu un pret mic, asa ca vei verifica daca este dispus sa plateasca pentru tine.
  • In cele din urma, cautati oportunitatea de a stabili un apel sau o intalnire. Stabileste-ti nevoile si preturile, care iti va fi mult mai usor sa inchizi o vanzare.

Palnii de vanzari pentru produse de gama medie si inferioara pentru uz zilnic.

In cazul produselor de zi cu zi, de exemplu, pantofii din piele vei necesita ceva mai putini pasi, dar concurenta este intotdeauna mai mare, vei incepe cu un anunt, fii pe Facebook sau Google.

Perspectiva dvs. va face clic pe o pagina care ii permite sa se uite la caracteristicile produsului pe care il oferiti. In cele din urma, dupa ce cauta raportul pret-calitate care functioneaza pentru ei, ei vor decide daca sa cumpere sau nu produsul dvs. Cele mai importante 3 sfaturi de aici ar fi:

  • Ofera-i informatiile pe baza beneficiilor pe care le are produsul si de care el, in calitate de client, poate profita (nu incepe cu aspecte tehnice pe care le inteleg doar ciudatii din zona, fa-o pentru toata lumea)
  • Aveti o pagina clara si de incredere. Afiseaza marturii de la altii care au cumparat, ofera garantii de rambursare a banilor fara probleme si evidentiaza securitatea site-ului tau.
  • Aveti un proces de plata clar si simplu, cu cat sunt mai putine clicuri, cu atat mai bine.