NRDC, o organizatie non-profit cu sediul in New York City, cu active totale care depasesc 450 de milioane de dolari, a lucrat intens pe problemele climatice in China de la mijlocul anilor 1990 si cativa dintre oficialii sai de varf au lucrat pentru Partidul Comunist Chinez (PCC) sau institutii sponsorizate de guvern.
NRDC mentine o relatie stransa de lucru cu administratia presedintelui Biden. Fostul presedinte al NRDC, Gina McCarthy, a fost tarul climatic al lui Biden din ianuarie 2021 pana la inceputul lunii septembrie 2022. Actualul presedinte, Manish Bapna, a participat la cel putin doua intalniri de la Casa Alba.
NRDC comunica in mod regulat cu biroul trimisului prezidential special pentru clima, John Kerry, cu privire la probleme de politica, conform e-mailurilor interne ale Departamentului de Stat.
NRDC subliniaza colaborarea sa cu o „gama larga de parteneri chinezi si internationali” pentru a stimula politicile ecologice si a „intari” reglementarile de mediu din tara.
Cu toate acestea, NRDC condamna rareori guvernul comunist din China, in ciuda amprentei masive de carbon a natiunii, lider mondial, si a angajamentului sau fata de energia din combustibili fosili. China reprezinta aproximativ 27% din totalul emisiilor globale – aproape tripland totalul din SUA, al doilea cel mai mare emitator din lume, conform Rhodium Group – si continua sa aprobe si sa construiasca o cantitate mare de centrale electrice pe carbune.
„China si-a luat un angajament serios de a-si transforma orasele in locuri mai sanatoase pentru a trai si in prezent este lider mondial in instalarea de energie regenerabila si penetrarea vehiculelor electrice”, se arata pe site-ul NRDC.
In timp ce grupul are un program international considerabil care se extinde in Canada, India si America Latina, singurul sau birou din afara SUA este situat in Beijing, capitala Chinei. Site-ul web in limba chineza al NRDC afirma ca biroul este inregistrat sub Biroul Municipal de Securitate Publica din Beijing si supravegheat de Administratia Nationala a Padurilor si Pasunilor din China.
Cele mai recente declaratii fiscale ale NRDC au aratat ca biroul chinez are 35 de angajati si are un buget anual de 4,2 milioane de dolari. Prin comparatie, activitatea internationala a grupului in America de Nord, America de Sud, Asia de Sud si Orientul Mijlociu are 11 angajati si un buget anual de 1,1 milioane USD.
„NRDC este un grup independent de interes public care lucreaza pentru a proteja mediul si sanatatea publica”, a declarat Amanda Maxwell, directorul general al programului international al NRDC, intr-o declaratie. „Provocarile centrale de mediu ale vremurilor noastre – amenintarile la adresa oceanelor si faunei noastre salbatice, substantele chimice toxice din alimente si aer, schimbarile climatice si multe altele – sunt probleme globale care necesita o solutie globala”.
„Fiind cea mai populata tara din lume, China joaca un rol important in cautarea solutiilor durabile”, a continuat ea. „Despre asta este munca noastra. In China si in alte parti, lucram pentru a crea o lume mai curata, mai durabila – pentru toata lumea”.
Maxwell a spus ca NRDC nu a primit niciodata finantare directa sau indirecta de la organizatii afiliate PCC. Internal Revenue Service, in general, nu solicita organizatiilor nonprofit sa dezvaluie public informatii despre donatori.
Ea a adaugat ca organizatiile non-profit precum NRDC sunt obligate in China sa se inregistreze la un sponsor guvernamental pentru a coordona activitatile din tara, explicand de ce activitatile grupului sunt supravegheate de Administratia Nationala a Padurilor si Pasunilor, echivalentul Chinei al Departamentului american al SUA. Interior.
„Ii informam pe sponsorul nostru, Administratia Nationala a Padurilor si Pasunilor din China, cu privire la planul nostru de lucru pentru activitatile din tara care implica orice entitate chineza, guvernamentala sau privata”, a declarat Maxwell . „Si oferim agentiei un raport anual care evalueaza rezultatul activitatii noastre, care se concentreaza pe furnizarea de analize independente si recomandari de politica guvernului Chinei”.
„In China, ca si in alte parti, NRDC functioneaza in conformitate cu legea”.
Cu toate acestea, numerosi membri cheie ai biroului din Beijing al NRDC au lucrat anterior pentru guvernul comunist al Chinei sau au parasit grupul pentru o pozitie guvernamentala.
De exemplu, Jieqing Zhang, directorul programului NRDC pentru China, a fost fostul director general adjunct al Departamentului de Cooperare Internationala al Chinei din subordinea Ministerului Ecologiei si Mediului. Kai Duan, un senior manager de proiect NRDC, a lucrat si pentru o subagentie din cadrul Ministerului Ecologiei si Mediului.
JingJing Qian, un actual consilier strategic senior pentru programul grupului pentru China, a lucrat anterior la Ministerul Chinei de Stiinta si Tehnologie. Un alt consilier principal, Yinying Chen, a lucrat anterior in „universitati, agentii guvernamentale, intreprinderi de stat si companii private”, spune profilul ei NRDC.
Hui Huang, manager de proiect pentru proiectul de clima si energie al NRDC din China, a lucrat in trecut pentru China Datang Corporation, o firma de stat de generare a energiei electrice.
Si, Zhiming Pan, directorul proiectului de oras al NRDC, a fost anterior oficial la Ministerul chinez al Locuintelor si Dezvoltarii Urban-Rurale.
„Ne straduim, in toate birourile noastre, sa construim echipe centrate in jurul celui mai bine informat si eficient personal disponibil”, a spus Maxwell. „In aprobarea pozitiilor noastre de advocacy, in China si Statele Unite, ne bazam pe conducerea executiva din SUA si pe nimeni altcineva”.
„Si nu exista nicio indoiala ca toti emitatorii majori de gaze cu efect de sera – inclusiv Statele Unite, Uniunea Europeana, China, India, Rusia si altii – trebuie sa lucreze pentru a reduce poluarea cu carbon care provoaca criza climatica”, a continuat ea.
De asemenea, NRDC a publicat in mod regulat postari pe blog in care laudeaza China pentru actiunile sale privind schimbarile climatice.
„Liderii Chinei trimit un semnal clar ca trecerea Chinei de la combustibilii fosili la energia curata se accelereaza si ca „noua energie” ar trebui sa fie baza viitorului sistem energetic al Chinei, mai degraba decat combustibilii fosili”, a scris consilierul principal al NRDC, Alvin Lin, in 2021.
O alta postare pe blog din 2021, de la alti experti NRDC, a sustinut ca acordul Chinei la un tratat al Natiunilor Unite a fost „un castig global major in materie de clima, care ar trebui, de asemenea, sa ofere un impuls de incredere discutiilor mai ample despre clima care se incalzesc in acest an”.
Andrew Wetzler, directorul de programe al NRDC, a scris in 2018 ca „cea mai interesanta munca in conservare” are loc in China.
„China face multe pentru a-si rezolva problemele acasa si pentru a ajuta la combaterea schimbarilor climatice – incepand cu turbinele eoliene pe care le-am vazut de la fereastra trenului meu in timp ce calatoriam de la Shanghai la Beijing”, a scris fostul presedinte al NRDC Rhea Suh in 2016.
Grupul a emis un comunicat de presa in aprilie trecut, laudandu-se ca a primit o scrisoare de multumire din partea Comitetului de Organizare Olimpic Beijing 2022, care a fost condus de secretarul PCC de la Beijing, Cai Qi, cu privire la consultarea sa privind clima inaintea evenimentului.
„Recent am primit o scrisoare de multumire de la Comitetul de Organizare”, a scris NRDC in declaratie. „Vom continua sa lucram din greu cu partile interesate cheie pentru a dezvolta si implementa masuri concrete pentru a ne asigura ca China isi indeplineste ambitiile climatice.”
Comunicatele de presa, declaratiile si postarile de blog ale NRDC despre politica climatica chineza reprezinta adesea un contrast puternic cu retorica si actiunile grupului din SUA, unde a criticat in mod regulat o perceputa lipsa de actiune guvernamentala si a intentat procese de mediu care blocheaza dezvoltarea combustibililor fosili.
Organizatia, care a fost infiintata in anii 1970 ca „prima organizatie nonprofit a Americii axata pe litigii si dedicata facerii industriilor murdare sa-si curete poluarea”, a depus zeci de provocari legale care impinge masuri ecologice de extrema stanga.
Prin eforturile sale legale, NRDC s-a opus programelor interne de foraj de petrol si gaze, centralelor pe carbune, conductei Keystone XL si proiectelor critice de minerit.
Grupul s-a laudat in decembrie 2019, dupa ce a intentat al 100-lea proces impotriva administratiei Trump.
„Nici o administratie nu este mai presus de lege – si NRDC va continua sa demonstreze asta”, a spus grupul la acea vreme.
Grupul si-a continuat eforturile de litigii impotriva combustibililor fosili de cand presedintele Biden a preluat mandatul in urma cu 20 de luni si a demonstrat o influenta mare asupra agendei climatice a administratiei.
„Pentru mediul inconjurator, totul tine de putere”, a declarat H. Sterling Burnett, directorul Centrului pentru Clima si Politica de Mediu al Institutului Heartland, intr-un interviu. „Nu este vorba despre emisiile de gaze cu efect de sera, nu-i asa? Ei bine, daca ar fi, ar vorbi despre China tot timpul, fara oprire. Nu sunt”.
„De ce NRDC nu ataca China?” El a continuat. „In primul rand, ei stiu ca China ii poate da afara. In al doilea rand, este greu sa musti mana care te hraneste. Daca esti platit sa nu critici pe cineva, atunci nu trebuie sa-i critici”.
Legaturile NRDC cu China si aparent dublu standard al organizatiei cu privire la politicile climatice ale SUA au atras, de asemenea, furia parlamentarilor republicani.
„Legaturile pe care grupurile ecologiste, cum ar fi NRDC, le au cu China este ceva pe care continuam sa urmarim indeaproape”, a declarat un purtator de cuvant al Comitetului pentru Resurse Naturale a Camerei, membru de clasament Bruce Westerman, R-Ark., a declarat. „Am supravegheat foarte mult acest Congres si va continua sa fie o prioritate de top pentru membrul de rang Westerman daca luam inapoi Camera”.
In 2018, Westerman si fostul reprezentant Rob Bishop, R-Utah, care era presedintele Comitetului pentru resurse naturale la acea vreme, au scris conducerii NRDC, solicitand mai multe informatii despre legaturile sale cu China. Perechea a sugerat ca aparenta afiliere a grupului cu China ar putea impune ca acesta sa se inregistreze ca agent strain.
„Relatia NRDC cu China are multe dintre criteriile identificate de agentiile de informatii americane si de fortele de ordine ca punand o entitate in pericol de a fi influentata sau constransa de interese straine”, au scris Bishop si Westerman in scrisoarea din 5 iunie 2018.
Scrisoarea – care ar putea anticipa actiunile viitoare pe care Westerman le poate lua daca republicanii castiga majoritatea la alegerile de la jumatatea mandatului din noiembrie – sugereaza ca NRDC ar putea incalca Legea privind inregistrarea agentilor straini (FARA). FARA defineste un agent strain ca fiind „o persoana ale carei activitati sunt direct sau indirect supravegheate, dirijate, controlate, finantate sau subventionate in totalitate sau in mare parte de catre un principal strain”.
„Implicarea NRDC in China se intinde pe doua decenii si reprezinta o investitie semnificativa de timp si resurse”, se arata in scrisoarea parlamentarilor. „Abilitatea NRDC de a lucra in China depinde de bunavointa guvernului chinez”.
„Cand se angajeaza in probleme de mediu referitoare la China, NRDC pare sa practice autocenzura, emite prejudecati de selectie si, in general, se abtine de la a critica oficialii chinezi”, au continuat ei.
Departamentul de Stat si Casa Alba nu au raspuns solicitarilor de comentarii.