A profita la maximum de campaniile de marketing pe care le intreprindeti este esential pentru cresterea companiei sau a proiectului antreprenorial. Pe masura ce lumea s-a transformat in ultimele decenii odata cu aparitia noilor tehnologii, au aparut canale directe cu care sa ne adaptam la o noua realitate care a schimbat modul in care traim, comunicam, facem afaceri si ajungem la consumatorii nostri.

Marketingul prin e-mail este un instrument esential pentru atingerea obiectivelor noastre de acoperire si vanzari. Daca vrei sa stii ce este e-mail marketing , aceasta este postarea ta.

Ce este marketingul prin e-mail ?

E-mail marketingul este una dintre cheile principale din lumea marketingului si consta in tehnica de comunicare in care folosim e-mailul pentru a atrage potentiali clienti. Este una dintre cele mai eficiente modalitati din lumea marketingului de a converti clientii potentiali (contacte) in clienti.

Email-ul a devenit un canal direct prin care ne putem adapta continutul la diferite audiente si acesta este un lucru pe care tot mai multe companii il cunosc in fiecare zi, care nu ezita sa-si creeze propriile buletine informative si sa contacteze persoanele interesate trimitand campanii care pot obtine rezultate excelente. rezultate.

Pentru a va face o idee despre acoperirea pe care o puteti obtine folosind aceasta resursa, trebuie doar sa stiti ca astazi exista peste patru miliarde de conturi de e-mail inregistrate. Incorporarea marketingului prin e-mail in strategiile de comunicare va va permite sa va pastrati audienta, sa cresteti vanzarile si sa imbunatatiti imaginea marcilor cu care lucrati. Cu o investitie minima, profitul pe care il veti obtine poate fi imens. Va sfatuim sa revizuiti postarea noastra despre cele mai bune 15 instrumente de marketing prin e-mail pentru afacerea dvs., unde puteti gasi cele mai bune platforme cu care sa lucrati.

Intelegerea e-mail marketingului ca instrument cu care sa construiesti relatii de durata cu publicul tau este importanta, devenind un aliat care iti va permite sa oferi reduceri abonatilor tai sau continut exclusiv pentru a crea campanii cu care obtii raspunsuri la sondaje de satisfactie, inscrieri la seminarii informative in care va prezentati produsele si/sau serviciile. Optiunile sunt nesfarsite!

Care sunt beneficiile marketingului prin e-mail ?

Cand lucrati cu e-mail marketing, este important sa aveti intotdeauna in vedere ca totul se bazeaza pe ingrijirea relatiilor cu cititorii dvs. Mai presus de toate, pentru ca, facand acest lucru, niciunul dintre ei nu va lua in considerare dezabonarea de la mailingurile tale, lucru despre care vom vorbi mai tarziu. Deocamdata, sa enumeram principalele beneficii ale acestui canal de comunicare incredibil:

1. Schimb de informatii  

Nu vorbim doar de o metoda de vanzare, ci si de o forma de comunicare care serveste utilizatorilor sa obtina informatii si sa se aboneze la acele servicii de care ar putea fi interesati. Datorita analizei comportamentului cititorilor nostri vom putea descoperi ce ii intereseaza si cum sa le oferim continutul care le atrage cel mai mult atentia.

2. Redirectionarea traficului (2)

Daca ceea ce cauti este sa-ti sporesti traficul, sfatul nostru este sa incepi prin a avea grija de SEO inainte de a-ti juca toate cartile pe e-mail marketing. Ganditi-va ca cautarile organice pe site-ul dvs. sunt cele care genereaza cel mai mare flux de trafic. Bineinteles: prin trimiterea de campanii prin e-mail il puteti imbunatati.

3. Personalizare in expedieri 

Marketingul prin e-mail este o modalitate de a comunica cu clientii consacrati si utilizatorii noi, reunindu-i pe toti intr-o baza de date pe care doriti sa o mariti cu strategii diferite. Segmentarea este de baza pentru a atrage utilizatori cu nevoi diferite. Gandindu-va la locatia lor, preferinte si interese, sursa de abonament si istoricul lor de achizitii va va ajuta sa generati conversii si, prin urmare, sa va cresteti vanzarile. Distingeti campaniile dupa tipuri de consumatori!

4. Colectarea datelor 

Pentru aceasta, este esential sa va adresati utilizatorilor care raspund la fiecare dintre e-mailurile dvs., mai ales ca vorbim de potentiali clienti pe care ii puteti transforma in vanzari. Nu incetati sa va invitati cititorii sa va raspunda, sa va dea cu parerea si pretuiti intotdeauna importanta obtinerii de date noi de la fiecare dintre ei.

5. Investitie minima  

Automatizarea expedierilor si usurinta in utilizare a instrumentelor de e-mail marketing precum MailChimp va vor permite sa desfasurati campanii pentru o investitie minima, atat financiara, cat si de timp. Desigur, nu uitati niciodata sa includeti urmatoarele elemente in toate:

  • O afacere bine gandita
  • Text de antet care agata
  • Un indemn definit la actiune (CTA)
  • Elemente textuale si audiovizuale (nu uitati de logo-ul dvs.)
  • Un link de dezabonare
  • Datele dvs. de contact si butoanele retelelor sociale

6. Cresterea vanzarilor  

Atunci cand trimiti o campanie de e-mail marketing bati la usa unei multitudini de clienti sau potentiali utilizatori interesati de produsele tale, asa ca iti vei stimula vanzarile. Amintiti-va ca mai putin este intotdeauna mai mult si ca va va aduce beneficii sa va prezentati continutul intr-un mod simplu si direct decat sa va incurcati in texte complexe care isi pierd focalizarea mesajului.

Lucreaza la designul unui sablon responsive (care se adapteaza tuturor dispozitivelor) si gandeste-te cu atentie la frecventa livrarilor tale: fiecare strategie si campanie va avea un obiectiv si un moment diferit. Nu cadea niciodata in saturatie sau vei inceta sa fii relevant.

Instrument de imbunatatire constanta  

Odata ce ai definit obiectivele campaniilor tale, e-mail marketingul iti va permite infinite posibilitati cu care vei putea urmari cu care vei afla ce ore si zile duc la rate de deschidere mai bune. In plus, iti vei putea clasifica publicul in diferite liste si, mai presus de toate, nu pierde din vedere cat de important este sa planifici o imbunatatire constanta a comunicarii pe care o pui in practica cu publicul tau.

Adaptati-va la feedback -ul pe care il primiti, stabiliti o rutina de lucru care va permite sa dedicati timpul necesar acestei sarcini si ganditi- va ce le puteti oferi clientilor dumneavoastra in urmatoarea expeditie. Ce zici de o perioada de proba exclusiva, o promotie de prima informare sau un cadou pentru abonati?

Tipuri de e-mailuri

Exista diverse tipuri de campanii care iti vor permite sa atingi centrul tintei in functie de obiectivul pe care il urmaresti si de tipul de public pe care vrei sa-l seduci de fiecare data. Acestea sunt principalele tipuri de e-mailuri pe care le puteti implementa in strategia dvs. de email marketing:

Buletin informativ

Sunt definite pentru ca sunt comunicari mai generice si obisnuite in care poti trata diferite subiecte, oferind continut legat de produsele tale, facand ecou la ultimele succese obtinute de compania ta si trecand in revista continutul principal publicat pe blogul tau in aceeasi comunicare. Acestea au de obicei o periodicitate definita si sunt trimise tuturor abonatilor pe care ii avem in baza noastra de date.

E-mailuri promotionale

Sunt comunicari care ne ajuta sa ne concentram pe anumite produse , indiferent daca exista sau nu oferte pe care vrem sa le oferim in expediere. Putem face acest lucru pentru a promova publicarea continutului gratuit pe care l-am creat (cum ar fi o carte electronica sau un tutorial video) sau pentru a cauta vanzarea cu o oferta exclusiva. Obiectivul sau este conversia si necesita o segmentare corecta pentru a viza cu certitudine publicul interesat de ceea ce oferim.

E-mailuri sezoniere

E-mailurile sezoniere sunt e-mailuri pe care le trimitem in anumite date, cum ar fi Craciunul, Vinerea Neagra sau Ziua Indragostitilor. De asemenea ziua (sau saptamana) zilei de nastere a utilizatorului, cu care am putea oferi un cod de reducere cu o perioada de valabilitate limitata. Obiectivul este sa aratam ca suntem la curent cu tendinte si date speciale, momente excelente in care sa cauti vanzarea. Utilizarea unor fotografii atractive si a unui CTA optim in acest tip de e-mail este esentiala.

E-mailuri de bun venit

Este primul e-mail pe care il primeste o persoana cand devine client potential . Chiar daca consideri ca nu este relevant, este o comunicare care va marca dorinta si atitudinea cu care vor astepta urmatoarele noastre expedieri. Profitand de ocazie pentru a arata recunostinta si a oferi informatii cheie despre cine suntem, este esential in acest tip de e-mail. Daca oferiti si continut exclusiv, amprenta dvs. va fi si mai mare.

E-mailuri catre clienti inactivi

Ce poti face cu acel procent din baza de date care nu face niciodata clic pe niciunul dintre linkurile tale sau chiar deschide e-mailurile tale? Ei bine, creati un e-mail specific pentru a -i trezi . Aici important este ca (mai intai) sa creezi un subiect deosebit de atractiv, care este greu de rezistat deschiderii si ca (in al doilea rand) sa faci o oferta sau sa le dai un motiv cert pentru ca ei sa reactioneze la comunicatiile tale. Crearea impactului este cheia.

Cum sa evitati caderea in SPAM ?

Desi exista multe canale pe care le poti exploata intre compania sau proiectul tau si clientii tai, ingrijirea maxima a campaniilor tale de email marketing ar trebui sa fie o prioritate. Pentru ca efortul tau sa nu cada in urechi surde, este important sa tii cont de urmatoarele sfaturi pentru a preveni abonatii sau platformele de e-mail sa te marcheze ca SPAM. Ia-ti notite!

1. Lucreaza atractia astfel incat sa se inregistreze in baza ta de date: profita de fiecare achizitie, ciclu de programare a mesajelor in retelele tale de socializare sau comunicare prin Serviciul Clienti sau comentarii pe blogul tau pentru a retine existenta trimiterii de continut prin e-mail.

2. Trimite e-mailuri care sunt cu adevarat relevante: concentreaza-te pe comunicarea a ceea ce poate rezolva probleme sau poate interesa cititorii tai si gandeste-te cu atentie la frecventa ta de trimitere. Daca nu ai continut de calitate, este mai bine sa nu trimiti nimic. In caz contrar, perceptia asupra bazei de date va fi afectata, calitatea expedierilor dumneavoastra va scadea si veti incepe sa primiti anulari din cauza saturatiei.

3. Testati diferite optiuni pentru a gasi cea mai buna: desfasurati campanii cu diferite tipuri de subiecte, extensii, continut, timpi de livrare si frecventa. Analizati modul in care obtineti rezultate mai bune si concentrati-va pe imbunatatirea a ceea ce functioneaza.

Nu uita niciodata ca este important sa ai grija de prezentarea e-mail-urilor tale : cu cat ortografia ta este mai atenta, sablonul pe care il folosesti si distribuirea textelor si imaginilor, cu atat imaginea si perceptia abonatilor este mai buna. Nu uitati sa faceti o trimitere de test si sa revizuiti totul inainte de a face o trimitere in bloc!

Optimizarea vanzarilor prin e-mail marketing

A fi clar cum functioneaza canalul de vanzari in marketingul prin e-mail si optimizarea acestuia va va ajuta sa va cresteti abonatii si vanzarile pe care le generati. Acesta este palnia unuia dintre cele mai importante canale din marketingul digital actual:

1. Sosirea in inbox: dupa un apel de atentie prin site-ul nostru, reclama sau continut care provoaca un prim impact asupra utilizatorului, care va fi inregistrat in baza noastra de date printr-un formular explicit de inscriere la comunicarile noastre sau prin acceptarea de a face parte. a acestuia prin trimiterea datelor dumneavoastra pe orice pagina de destinatie a oricaruia dintre serviciile pe care le oferim.

2. Deschiderea mailului: vom fi trezit interesul utilizatorului, care va petrece ceva timp citind e-mailul pe care l-am pregatit si segmentat special pentru el.

3. Faceti clic pe link : am generat deja o dorinta si am creat cateva asteptari care vor redirectiona utilizatorul catre linkul care ne intereseaza. Este important sa avem grija de site-ul de destinatie si sa pregatim o anumita aterizare atunci cand vine vorba de promotii specifice sau de site-uri unde riscam vanzarea.

4. Inceputul conversiei : utilizatorul se afla pe pagina de destinatie dupa ce a facut clic pe link si a sosit momentul sa enumere beneficiile pe care le va obtine prin achizitionarea produselor noastre. Realizarea unei distributii corecte a continutului si ingrijirea la maximum a designului sunt factori decisivi pentru cresterea ratei de conversie.

5. Conversie : misiune indeplinita! Cand utilizatorul achizitioneaza produsul, ne vom fi atins obiectivul principal. Desigur: amintiti-va ca totul nu se termina aici si ca ar fi interesant sa va intrebati despre satisfactia experientei lor si sa incercati sa va retineti cumparatorii cu strategii diferite. De exemplu: creati o lista de corespondenta specifica pentru cei care au facut o achizitie si acordati-le un tratament deosebit.