Transmiterea mesajului dvs. de marketing publicului tinta poate fi dificila cu tot zgomotul online. Retelele de socializare, reclamele bannere, reclamele video, reclamele de 15 secunde pe YouTube si, desigur, e-mailurile spam de care ne temem cu totii.
Cu toate acestea, marketingul prin e-mail, atunci cand este facut corect, poate fi foarte puternic. Potrivit datelor, marketingul prin e-mail este cu 40% mai eficient decat publicitatea pe retelele sociale.
Va vom oferi cateva sfaturi si sfaturi bune despre cum sa va puneti in functiune campania de marketing prin e-mail.
Ce este email marketing?
Marketingul prin e-mail este un canal de marketing direct prin care trimiteti materiale de marketing electronic la adresele de e-mail ale abonatilor dvs. Acestea sunt persoane care ti-au dat permisiunea sa le trimiti astfel de e-mailuri.
Primul e-mail trimis vreodata a fost de Ray Tomlinson in 1971 pe sistemul ARPANET. Gary Thurek a trimis primul e-mail de marketing de la Digital Equipment Corp. El a trimis un e-mail catre o lista de adrese de e-mail si s-a declarat „parintele spamului”.
Marketingul prin e-mail a parcurs un drum lung de la acele timpuri de inceput, atat in mod bun, cat si in cel rau. Datorita tehnologiei si software-ului, marketingul prin e-mail nu mai este un canal de e-mail care se potriveste tuturor.
Ce face marketingul prin e-mail atat de grozav?
Trei elemente de baza ajuta la transformarea e-mailului intr-una dintre cele mai rapide si fara intreruperi modalitati de a intra in legatura cu oamenii din intreaga lume.
- Accesibilitate: Exista milioane, daca nu miliarde, de oameni cu o adresa de e-mail, iar un procent mare dintre acesti oameni isi pot verifica e-mailurile pe smartphone-urile lor. Puteti ajunge la oameni cu mesajul dvs. aproape oriunde si oricand.
- Accesibilitate: Cu instrumentele potrivite, marketingul prin e-mail poate fi foarte accesibil. Volumul de e-mail pe care il puteti trimite este incredibil pentru cat de putini bani poate costa.
- Usurinta in utilizare: campaniile de e-mail sunt surprinzator de usor de configurat si de rulat, cu unele instrumente oferindu-va chiar libertate cu functii automate. Puteti pune oamenii sa-si faca drumul prin pasii dvs. EDM in ritmul lor, fara a le trimite manual e-mailuri.
Este eficient marketingul prin e-mail?
Aceasta este probabil cea mai importanta intrebare despre marketingul prin e-mail. Ar trebui sa te implici? Va culege recompense financiare pentru tine?
1. ROI
Un studiu din 2019 a constatat ca marketingul prin e-mail genereaza venituri de aproximativ 42 USD pentru fiecare dolar cheltuit. Acesta este un impresionant ROI de 4200%. V-ar fi greu sa gasiti un ROI pentru marketingul dvs. la fel de bun ca marketingul prin e-mail.
2. Conversii crescute
Un articol din august 2021 a aratat ca, prin marketing prin e-mail, exista o rata de conversie sanatoasa de 15,11% pentru utilizatorii care fac achizitii prin intermediul site-urilor web.
In zilele noastre, este obisnuit sa incalziti clientii cu ideea de a cumpara. Nu toata lumea este pregatita sa faca o achizitie chiar acum, dar doriti sa fiti in fruntea mintii lor atunci cand sunt gata. Puteti face acest lucru cu marketingul traditional prin e-mail.
O modalitate prin care site-urile de comert electronic obtin conversii este prin trimiterea prin e-mail a reducerilor atunci cand un client are o zi de nastere.
O alta strategie eficienta de conversie este e-mailurile de cos abandonate. Uneori, oamenii pun articole in cosul de cumparaturi, dar nu duc la bun sfarsit tranzactia. Trimiteti-le prin e-mail un memento o zi sau doua mai tarziu si adesea se intorc pentru a finaliza achizitia.
3. Baza mare de clienti
Baza de clienti potentiali pentru marketing prin e-mail este imensa. Un studiu Adobe din 2019, oamenii petrec peste cinci ore pe zi verificandu-si e-mailurile.
Este adesea cazul in care alertele apar pe dispozitivele inteligente ale oamenilor cand soseste un e-mail, obligand oamenii sa verifice astfel incat sa fie o baza de clienti activa.
Veti avea o acoperire puternica cu mesajul dvs. de marketing daca accesati aceasta piata, in special pe piata dispozitivelor mobile.
4. Fidelizarea clientilor si cunoasterea marcii
Trimiterea buletinului informativ prin e-mail simultan, in fiecare saptamana, va ajuta baza de clienti sa se obisnuiasca cu consecventa de a vedea e-mailurile dvs. de marca. Veti avea in vedere marca dvs. prin contact regulat si continut excelent.
Marketingul prin e-mail poate duce si la clienti fideli:
- daca magazinul dvs. online urmareste achizitiile si face sugestii pentru achizitii viitoare.
- prin acordarea de vouchere pentru zile de nastere.
- prin extinderea ofertelor speciale doar pentru abonati.
- prin producerea de continut valoros si demn de stiri, nu doar vanzari.
Fiecare tehnica ii poate determina pe clientii tai sa astepte cu nerabdare buletinul tau informativ in fiecare saptamana, intrebandu-se ce lucruri interesante le ai pregatite.
Cum sa incepeti campania de marketing prin e-mail in 6 pasi simpli ?
Ati citit toate beneficiile unei campanii de e-mail; acum este timpul sa-l incepi pe al tau.
1. Creati-va lista de corespondenta
Aveti nevoie de oameni sa-si partajeze adresele de e-mail in mod constant si aveti nevoie de permisiunea lor. Aceasta se numeste lista ta de e-mail.
Pentru a colecta detaliile persoanelor, veti avea nevoie de un formular. Veti avea nevoie cel putin de numele si adresele de e-mail ale acestora. Datele de nastere sunt la indemana daca doriti sa rasplatiti oamenii cu cadouri de ziua nasterii. Daca exista probleme legate de confidentialitate, sugerati doar luna nasterii.
A da ceva in schimbul informatiilor lor de contact este o miscare inteligenta. O carte electronica gratuita sau un abonament la canalul tau exclusiv YouTube adauga valoare clientului.
Daca aveti un abonament, inscrierea automata la lista dvs. de corespondenta poate fi o conditie de intrare.
Puteti organiza si un concurs. O parte din conditiile de intrare ar putea fi un abonament la buletinul informativ electronic.
Amintiti-va, trebuie intotdeauna sa oferiti optiunea de a va dezabona din lista dvs. Este ilegal sa trimiteti e-mailuri de marketing fara posibilitatea de a va dezactiva.
2. Selectati un furnizor de servicii de e-mail (ESP)
Puteti colecta in mod fezabil adrese de e-mail, le puteti adauga la lista de contacte sub o eticheta si puteti trimite buletine informative prin e-mail in acest fel, dar acest lucru necesita timp, este ineficient si ati putea pierde unele servicii online fantastice.
Iata o selectie a unor furnizori de servicii de e-mail online de care trebuie sa luati in considerare:
1. Mailchimp
Mailchimp are un plan gratuit care va permite sa adaugati pana la 2 000 de contacte. Puteti crea rapid un buletin informativ prin e-mail care arata fantastic. Raportarea este minunata si va arata cine deschide si da clic. Acest lucru va permite sa comercializati mai bine anumitor persoane.
De-a lungul anilor, a reusit sa integreze o multime de alte software-uri si widget-uri, pentru a oferi o platforma de email marketing cu adevarat puternica.
Da, exista versiuni platite cu mai multe clopote si fluiere, dar veti avea mai mult decat suficiente dintre cele doar cu versiunea gratuita.
2. Mailer Lite
Mailer Lite este usor de utilizat si perfect pentru persoanele cu putin timp sau experienta pentru a pune in functiune campanii de corespondenta.
Functionalitatea de glisare si plasare este excelenta pentru incepatori si exista o multime de sabloane pe care le puteti alege sa le modificati. Un plan gratuit va ofera pana la 1 000 de persoane de contact si 12 000 de e-mailuri pe luna.
Trebuie sa furnizati o multime de informatii despre companie pentru a incepe, asa ca este posibil sa fiti ingrijorat de confidentialitate. Lite ofera si conturi platite, dar costurile depind de abonati. Exista reduceri la platile anuale.
3. Campanie activa
Probabil, cel mai bun software de marketing prin e-mail datorita multitudinii de optiuni de automatizare pe care le are. Odata ce ati introdus datele si ati organizat totul, este mai mult sau mai putin setat si uitati-l.
Exista cateva optiuni gratuite interesante, asistenta pentru migrarea datelor, servicii excelente pentru clienti si multe integrari cu alte software-uri.
Pe partea negativa, poate fi dificil sa inveti, iar preturile pot fi abrupte.
3. Creati un plan de marketing
Ca si in cazul tuturor campaniilor, trebuie sa aveti un plan. Creati niste obiective SMART, intelegeti valorile, ce defineste succesul, cum raportati si asa mai departe.
- Stabiliti-va audienta: cui veti trimite e-mailuri? Pe cine vizati pentru a obtine detalii pentru a va trimite e-mailurile? Cunoasterea publicului va poate ajuta sa construiti oferta pentru detaliile lor.
- Segmenteaza diferite grupuri: odata ce ai lista si ai trimis e-mailuri de ceva vreme, poti spune cine interactioneaza, cine deschide e-mailurile si cine da clic. Puteti imparti acesti oameni in grupuri diferite pentru campanii diferite.
- Decideti ce fel de continut sa scrieti: Incercati sa ii convingeti pe cei care se implica mai putin sa faca clic pe mai mult? Vrei sa premii cei mai activi oameni de pe lista ta? Aveti noutati de oferit sau un nou produs sau serviciu pe piata?
Stabiliti obiective/KPI
Nicio campanie de marketing nu valoreaza nimic fara sa stii ce defineste succesul. Ce optiuni ai?
- Aduceti X clienti potentiali noi.
- Promovati un anumit produs/servicii
- Cresteti implicarea clientilor
- Cresteti gradul de cunoastere a marcii
4. Proiecteaza-ti e-mailurile
Nu doriti sa trimiteti un e-mail care este doar text pe un fundal alb. Pare plictisitor si nu va atrage atentia cititorului.
Doriti sa adaugati culorile si imaginile marcii dvs. Cu cele mai moderne programe de e-mail utilizate, puteti include link-uri HTML, videoclipuri incorporate si multe altele.
Un e-mail poate fi o adevarata experienta multimedia. Puteti fie sa utilizati instrumentele disponibile in unele dintre platformele online mentionate mai sus, fie sa angajati un designer grafic pentru a crea un sablon pentru dvs. Faceti-va e-mailul sa arate bine, dar si usor de citit si de interactionat.
5. Testati sistemele de e-mail
Inainte de a trimite ORICE, testati daca functioneaza. Aceasta include si orice automatizare pe care ati configurat-o.
- Aboneaza-te la serviciul tau si vezi daca oferta ta gratuita functioneaza.
- Setati o lista de testare cu aproximativ cinci e-mailuri cu browsere diferite sau sisteme software de e-mail diferite.
- Trimiteti e-mailurile si apoi cititi-le pentru a gasi erori de ortografie sau gramaticale pe care este posibil sa le fi ratat.
- Vedeti daca e-mailurile functioneaza si pe dispozitivele mobile.
6. Implementati automatizarea e-mailului
Dupa ce ati rezolvat toate erorile si functioneaza, automatizati-l. Aveti un e-mail de bun venit, cadoul, campania EDM in mai multi pasi, toate automatizate. Acest lucru va va elibera de micro-gestionarea marketingului prin e-mail pentru a face lucruri mai productive si mai profitabile cu afacerea dvs.
Ce este calendarul de marketing?
Calendarul de marketing iti prezinta campaniile de marketing. Puteti partaja calendarul cu alte echipe, astfel incat sa existe transparenta in sarcinile de lucru si angajamente.
Puteti, de asemenea, sa configurati campanii si activitati si sa oferiti fiecareia date limita si mementouri. De asemenea, utilizatorii va pot integra calendarul cu contul Google Analytics, ceea ce va permite sa urmariti toate campaniile fara a fi nevoie sa parasiti mediul.
Cum va poate ajuta calendarul de marketing campania dvs. de marketing prin e-mail?
Puteti folosi calendarul de marketing pentru a va organiza campaniile. Va poate arata cand sunt trimise e-mailurile, care public va primi ce e-mailuri si multe altele.
Folosind etichetele UTM, puteti urmari valorile cheie de performanta ale sesiunilor de campanie, rata de respingere etc.
Concluzie
E-mailul devine din ce in ce mai mult o parte standard a vietii tuturor. De multe ori le verificam la fel de des sau mai mult decat facem mesageria instantanee, asa ca este firesc ca marketingul sa foloseasca acest mediu, mai ales cu rentabilitatea investitiei ridicata.
Cu strategia potrivita, marketingul prin e-mail poate fi avantajos pentru tine si afacerea ta. Utilizati calendarul de marketing pentru a va organiza ideile de marketing si pentru a obtine toate campaniile la rand.