Cand te gandesti sa scrii continut pentru a-ti pozitiona Blogul pentru un anumit cuvant cheie, uneori nu te opresti sa te gandesti la oportunitatile pe care le au anumite cuvinte cheie atunci cand le analizam Long Tail , dar vei vedea in aceasta postare ca atunci cand vrei sa scrii un articol nou pentru Blogul tau, nu trebuie sa te gandesti sa te pozitionezi intr-un singur cuvant cheie, ci mai degraba te poti pozitiona in sute de cuvinte cheie .

Ai auzit bine, in aceasta postare vei invata cum sa te pozitionezi in sute de cuvinte cheie, care vor genera in mod logic mult trafic web catre Blogul tau, si toate acestea cu un singur articol. Daca il aplici bine, iti poti dubla si chiar tripla traficul web in cateva luni.

Ce este Long Tail?

Termenul Long Tail a luat nastere in 2004, iar cuvantul „Long Tail” permite ca, datorita tehnologiei, sa ne putem gandi la un termen bine cunoscut de toata lumea din lumea marketingului online, cum ar fi piata de nisa .

Companiile pot vinde cantitati mici din produsele lor si le pot face profitabile.

Datorita internetului, multe companii pot vinde acum produse cu o mai mare diversificare si acoperind mai multe nise de piata, obtinand astfel 2 efecte pozitive; pe de o parte o crestere a vanzarilor companiei, iar pe de alta parte un beneficiu pentru consumator deoarece are la indemana o oferta mai mare.

Long Tail si SEO

Atunci cand dorim sa pozitionam o afacere pe Internet, unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i facem este sa facem un studiu de cuvinte cheie sau, cu alte cuvinte, sa facem un studiu de piata in timp real. Cu acest studiu vom obtine informatii despre interesele utilizatorilor.

Cand aplicam Long Tail la SEO, ceea ce obtinem sunt combinatiile sau sugestiile de cautare pe care le putem obtine dintr-un termen de baza, astfel putem acoperi nise mai specifice si mai mici unde cu siguranta ne va fi mai simplu si mai usor sa pozitionam noi insine.

Va voi da un exemplu foarte simplu, astfel incat sa puteti vedea cat de usor este sa intelegeti termenul Long Tail:

Atunci cand efectuam o cautare pe Google, motorul de cautare ne ofera o serie de sugestii care ne vor ajuta sa obtinem „Long Tail” a nisei respective.

La prima vedere am putea crede ca daca facem o postare pentru termenul „banca de imagini” ne vom pozitiona in unul sau mai multe cuvinte cheie, dar daca facem un studiu de concordanta cu instrumentul SEMrush vedem ca ne putem pozitiona in mai multe peste 150 de combinatii de cuvinte.

In orice caz, acum vom intra in detaliu in utilizarea tehnicilor si instrumentelor pe care le folosesc in Blogul meu si cat de bune imi da rezultate, o puteti vedea in evolutia organica a Blogului meu in Google.

Cum sa folositi „Long Tail” pentru a imbunatati SEO ?

Ajungem la partea cea mai practica si interesanta a postarii, unde voi explica tehnicile si instrumentele SEO pe care le folosesc pentru a profita la maximum de Long Tail .

Ceva pe care nu l-am spus, dar pe care as dori sa stiti este ca o crestere a vizibilitatii in motorul de cautare Google se va transforma in mod logic intr-o crestere considerabila a numarului de vizite pe blogul sau pagina dvs. web, putandu-va dubla trafic web.cateva molii.

1. Cum sa gasiti cuvinte cheie cu o Long Tail mai larga

Obiectivul este simplu, trebuie sa gasim cel mai mare numar de subiecte din sectorul nostru si unde avem un obiectiv clar de a ne pozitiona, si unde numarul de combinatii este de sute de cuvinte cheie, sau in lipsa, cel mai mare numar posibil.

1. Cautare manuala. Prin aceasta metoda, ceea ce facem este sa realizam un studiu de concordanta al acelor termeni pe care dorim sa-i pozitionam sau care se regasesc in studiul nostru de baza de cuvinte cheie si, prin urmare, sa stabilim care sunt cuvintele cheie cu cel mai mare numar de combinatii sau cu o Long Tail mai buna. . .

2. Analizarea altor bloguri similare. Instrumentul SEMrush are o functionalitate complet uimitoare, care ne permite sa analizam blogurile cu cele mai multe vizite din sectorul nostru si sa vedem care folosesc cel mai bine Long Tail.

Pentru a face acest lucru, mergem la instrumente si introducem adresa URL a Blogului de cautat si apoi mergem la sectiunea organica si facem clic pe „ Pagini ”, cu care vom obtine postarile care au cele mai multe cuvinte cheie pozitionate in Google pentru Blog, in sfarsit va recomandam sa faceti clic pe „cuvinte cheie” pentru a le ordona de la cel mai mare la cel mai mic, asa cum se vede in imaginea urmatoare.

3. Efectuarea de cautari pe teme.

Uneori, pentru a gasi o nisa buna de cuvinte cheie, trebuie doar sa punem putin bun simt si sa facem cautari pentru cele mai importante subiecte din sectorul meu.

Desi exista o formula care functioneaza intotdeauna foarte bine si contine de obicei un numar mare de cuvinte cheie, asa cum demonstreaza urmatoarele exemple:

Optiunea 1. Ce este + Termen + si cum se utilizeaza.

Exemplu: Ce este un buletin informativ si cum se utilizeaza.

Poate parea un titlu prea simplu, dar de multe ori poate contine zeci de cuvinte cheie.

Optiunea 2. Cum se creeaza + Termen

Exemplu: Cum sa creati un canal YouTube si sa incarcati un videoclip

Acest exemplu poate avea aproape 200 de variante, asa ca ar fi un exemplu perfect sa faci un articol pentru acest subiect.

2. Format pe care trebuie sa-l dam postarii

Acum urmeaza sa vedem cum proiectam structura continutului pentru a avea un SEO On Page bun si ca ne putem pozitiona cu un numar cat mai mare de cuvinte si astfel sa strangem Long Tail la maximum.

1. Extinderea continutului. Recomand o extensie de la 1.500 la 2.500 de cuvinte, dar subliniind ca a avea mai multa extensie nu te va pozitiona mai bine pentru un anumit cuvant cheie, aceasta este o greseala foarte frecventa, dar avand o extensie mai lunga in postare am posibilitatea de a introduceti mai multe cuvinte si pozitie pentru mai multe variante ale cuvantului cheie principal, este atat de simplu.

2. H1 coincide de obicei in majoritatea Blogurilor cu titlul articolului, asa ca trebuie sa introducem cuvantul cheie cat mai in stanga si sa introducem cuvintele care genereaza mai multe combinatii de cuvinte cheie. Va recomand sa introduceti doar un H1 pentru fiecare articol de blog.

3. H2, H3, H4 si H5. Cu aceasta ocazie putem introduce mai multe din fiecare dintre ele, dar in mod normal cele mai folosite si in functie de structura postului sunt H2 si H3. Trebuie sa tinem cont de a nu abuza de cuvantul cheie principal si in schimb sa-l imbogatim cu semantica sau variante ale cuvantului cheie, si trebuie sa inseram cuvantul cheie intr-un mod exact si variabil, si in locuri diferite ale titlului, uneori la stanga, altele in dreapta si altele in centru.

4. Meta Titlu. Sunt multe persoane care fac aici o greseala foarte de baza, care consta in folosirea aceluiasi continut pe care l-au pus in H1 sau titlul articolului, generand astfel acel continut duplicat pe care Google nu-i place atat de mult. In schimb, definiti un alt titlu in care adaugati cuvantul cheie principal, dar utilizati si un indemn pentru a creste valoarea CTR si, astfel, a primi mai multe clicuri si vizite la articolul dvs.

5. Meta Descriere. In acest caz, am sa va recomand sa scrieti in cateva propozitii, adica sa scrieti tot ce este mai bun din articolul dvs., obiectivul este sa captati atentia maxima a utilizatorului care cauta pe Google, dar nu exagerati cu extensie deoarece Google va va taia textul si, in opinia mea, este ceva ce ar trebui sa-l evitam intotdeauna.

3. Factorii SEO

Ca in fiecare an, compania Searchmetrics si- a publicat studiul despre factorii SEO . Pentru studiu au fost analizate site-urile care apar in TOP 30 pentru 10.000 de interogari de cautare diferite pe Google.com (SUA), aproximativ 300.000 de site-uri Web.

Din studiu se pot trage urmatoarele concluzii:

  • Continutul relevant si de calitate pentru utilizator este un factor cheie pentru SEO.
  • Importanta cuvintelor cheie isi pierde o parte din valoare, lasand loc continutului holistic, adica continutul este analizat in ansamblu si intr-un mod mult mai integrat si mai putin fragmentat, asa cum se proceda pana acum.
  • Gradul de complexitate al continutului este un factor SEO de luat in considerare, asa ca trebuie sa scriem continut mai usor de inteles si sa acopere un public mult mai mare. Aici va las un instrument pentru a testa lizibilitatea continutului, asa cum se arata in imaginea urmatoare.
  • Lungimea continutului continua sa prevaleze si acest lucru este demonstrat de faptul ca lungimea continutului din Top 30 analizat a crescut cu 25%.
  • Factorii tehnici vor fi intotdeauna un factor de baza si foarte important in SEO, asa ca incepeti prin a face un audit SEO si vedeti ce aspecte puteti imbunatati.
  • Backlink-urile, desi au o corelatie puternica cu SEO, efectul lor continua sa fie devalorizat, urmand sa-si piarda in continuare din valoare, in special toate linkbuilding-urile care sunt artificiale vor fi un mecanism foarte periculos si vor fi expuse la penalitati aspre.
  • Este important sa aveti link-uri „nofolow”, astfel incat linkurile dvs. sa fie total naturale.
  • Semnalele de la comportamentul utilizatorului sunt mai importante ca niciodata.
  • Numarul de imagini pe postare este crescut si numarul de videoclipuri introduse este redus.
  • Semnalele sociale nu influenteaza direct SEO, ci indirect, pentru ca va fac cunoscut brandul si va ajuta sa generati trafic web. Cu toate acestea, nu pare nerezonabil sa credem ca Google il foloseste si ca unul dintre multele semnale care ii permit sa determine relevanta unui continut nou.

4. Instrumente SEO pe care le poti folosi pentru Long Tail

Acum vom analiza toate instrumentele pe care le puteti folosi pentru a profita la maximum de „Long Tail”.

1. Motorul de cautare Google

Motorul de cautare Google este un bun aliat pentru a obtine principalele combinatii, asa cum am vazut la inceputul postarii cu cautarea „banca de imagini”.

2. Cuvant cheie Shitter

Un instrument foarte complet si din care vom obtine cel mai mare numar de combinatii ale oricarui cuvant cheie. Ce fac este sa obtin o lista cu sute de combinatii si apoi le trec prin Google Keyword Planner, pentru a obtine numarul de cautari si a vedea care combinatii sunt cele mai interesante.

Retineti ca lista de cuvinte cheie poate fi exportata intr-un document text.

3. Soovle

Instrument online cu ajutorul caruia putem obtine cuvinte cheie inrudite din diferite motoare de cautare (Google, Bing, Yahoo), YouTube, Wikipedia etc.

4. Instrumentul pentru cuvinte cheie IO

Cu versiunea gratuita a acestui instrument putem analiza sute de cuvinte cheie pentru motorul de cautare Google si le putem copia si lipi intr-un document text sau excel.

Versiunea platita ne va afisa date precum cautarile lunare, CPC si gradul de concurenta.

5. Long Tail Pro

In cele din urma, va las cu unul dintre cele mai bine platite instrumente pentru a analiza cuvintele cheie cu Long Tail.

6. SEMrush

Instrumentul meu preferat de SEO, asa cum am mentionat deja intr-o postare, dar de data aceasta il putem folosi in diverse moduri pentru a gasi cuvinte cheie inrudite;

Prima ar fi analizarea altor bloguri asemanatoare cu ale noastre, va recomand sa incepeti cu blogurile care au cel mai mult trafic web pentru ca este mai probabil sa gasiti nise mai lungi.

Al doilea ar fi sa introduc cuvantul cheie si sa vad numarul de cuvinte cheie asociate pe care le primesc.

Concluzii despre Long Tail

Este clar ca aceasta tehnica SEO functioneaza in prezent ca un farmec si in ciuda studiului Searchmetrics unde indica o pierdere de valoare a cuvintelor cheie, adevarul este ca Blogul meu nu a incetat sa creasca in vizite de cand l-am pus in practica.