Jennifer Beals si-a pus amprenta cu unul dintre rolurile definitorii ale anilor 1980: Alex Owens din Flashdance, un sudor care visa sa fie dansator profesionist. Acum, ea s-a alaturat unui alt univers iconic al filmului anilor ’80: lumea Razboiului Stelelor. Jucand un membru al speciei Twi’lek, Beals joaca in serialul Disney+ recent lansat, The Book of Boba Fett .

Twi’leks a debutat pentru prima data in Razboiul Stelelor: Episodul VI – Intoarcerea Jediului in 1983, sub forma personajelor Bib Fortuna si a dansatorului inrobit Oola in Palatul Jabba the Hutt. La inceputul cartii lui Boba Fett , Jabba the Hutt si Oola au disparut, iar omonimul emisiunii, vanatorul de recompense Boba Fett, l-a inlocuit pe Bib Fortuna in functia de sef al unui sindicat al crimei bazat pe Tatooine. Aceste evenimente, precum si evenimentele din The Mandalorian Season 2, au stabilit premisa noii serii. Beals se alatura distributiei in rolul lui Garsa Fwip, un proprietar de club cu mijloace semnificative. Si, desi intalnim personajul lui Beals in Episodul 1, prindem doar cateva sclipici ale misterioasei doamne si ale lumii pe care ea a creat-o.

Disney si Lucasfilm sunt bine cunoscute pentru capacitatea lor de a evita spoilere majore si de a valorifica puterea unei dezvaluiri mari. Vedeta L Word , care si-a tinut rolul aproape de piept putin mai mult de un an, nu a fost confirmata ca parte a distributiei pana cand trailerul oficial al serialului a fost lansat. Fanii atat ai Stars Wars , cat si ai Beals au mers imediat pe internet pentru a specula cine este acest personaj necunoscut, deoarece pana acum se stia putin despre misteriosii Twi’leks.

Stii de ceva vreme ca vei fi in Cartea lui Boba Fett , dar detaliile personajului tau au fost secrete. Acum, secretul este descoperit. Cum se simte?

Sunt atat de emotionat. Am vazut primul episod acum doua ore. Inima imi batea pur si simplu… Am devenit foarte emotionat si i-am trimis un mesaj imediat lui Jon , Favreau, pentru a-i spune ca iubesc atat de mult episodul. Este atat de cinematografic. El il face pe, Boba Fett, sa sufere asa cum trebuie sa sufere orice erou bun si, la final, incepem sa-l vedem iesind din asta. Eram de genul: „Oh, Doamne, ajung sa fiu in lumea asta”.

Acum faci parte din canonul Star Wars . Oamenii vor juca cosplay ca Madam Garsa Fwip si exista deja pagini despre personajul si rolul tau. Este destul de incredibil.

Asa a spus Ming-Na, Wen, care il interpreteaza pe Fennec Shand in The Mandalorian si The Book of Boba Fett, ca se va intampla. Adica, doamna Garsa este extraordinara. Ea nu este ca orice alt Twi’lek pe care l-am vazut. E enorm de bogata. Iar costumele sunt extraordinare. Shawna ,Trpcic, designerul de costume al spectacolului, si cu mine vorbeam despre yoga, meditatie si vise in prima noastra intalnire si ea a spus: „Daca apare ceva in meditatia sau visele tale despre acest personaj, te rog sa-mi spui”. Asa ca i-am trimis aceste imagini care mi-au venit si ea le-a incorporat in costumele mele. A fost incredibil pentru mine.

Acele obiecte care s-au inspirat din imaginile pe care le-ati trimis — puteti elabora?

Oh, va trebui sa vezi. Priveste cu atentie si le vei vedea in designul cerceilor. Vreau sa va spun multe, dar nu pot.

Ai mentionat ca personajul tau este unic. Fanii ii cunosc pe Twi’leks, dar nu multi ii plac, asa cum ai spus, ea si-a deschis propriul drum. Ce ne mai poti spune despre doamna Garsa?

Nu prea pot sa impartasesc ceea ce mi-am imaginat ca este, pentru ca sunt anumite detalii care vin pe linie, dar a fost foarte important pentru mine sa fie clar ca ea nu este sclava nimanui si ca nu este stapana nimanui. De aceea este o doamna. Ea conduce un loc numit Sanctuarul. Ei au plante reale pe o planeta in care apa vine cu o prima. Asa e de bogata.

Numele are vreo semnificatie?

Este acest vis al unui alt timp si al unei posibilitati in care oamenii se unesc si pun conflictul la usa. Noi ,regizorul Robert Rodriguez si cu mine, am vorbit despre ea ca fiind Rick din Casablanca . Nu exista un echivalent feminin cu Rick si, in virtutea faptului ca este barbat, i-a fost data o putere nerostita. Garsa trebuie sa paseasca in aceasta putere intr-un mod diferit. Nu este dat imediat; este castigat.

Cum a fost sa lucrezi cu Ming-Na Wen, Temuera Morrison si restul distributiei din Cartea lui Boba Fett ?

Doamne, femeia aia ,Ming-Na Wen, intra intr-o camera si o lumineaza. Apoi ajunge la Fennec si atinge acel razboinic. Si Temuera a fost incredibil. Lucreaza ore nebunesti si totusi e plin de bucurie. El lua microfonul si canta: „Este pur si simplu prea frumos sa fie adevarat / Nu pot sa-mi iau ochii de la tine / Vreau sa te tin atat de mult… Te iubesc, iubito”. El doar canta pentru toata lumea si este pur si simplu delicios. Intre timp, dressingul lui Robert Rodriguez este langa al meu, iar el canta muzica la chitara intre setari. Uneori, Tem va intra si va canta. Asa ca mi se face o serenata prin perete.

La inceputul carierei tale, te temeai sa joci roluri de televiziune. Evident, asta s-a schimbat. Ce a fost la acest rol care te-a facut sa spui da?

In primul rand, trebuie sa intru in lumea Razboiului Stelelor … care este o chemare enorma. Apoi am inceput sa lucrez cu o echipa incredibila pentru a crea un personaj Twi’lek pe care nu l-am vazut pana acum. Am ajuns sa lucrez cu creativi extraordinari care sunt jucausi si au o bucurie palpabila, copilareasca, cand vine vorba de aceasta lume. Si asta e ceva cu care imi doream cu siguranta sa fiu.

Pe langa Cartea lui Boba Fett , ati lucrat la alte proiecte, in special sezonul 2 din The L Word: Generation Q. Cum a fost sa echilibrati cerintele acestor doua povesti?

Eram plin de bucurie. Cat de norocos pot avea? Pot sa joc in lumea Razboiului Stelelor si, in acelasi timp, pot sa o interpretez pe iubita mea Bette. Mergand pe platoul lui Boba Fett, esti inconjurat de obiecte si personaje din copilaria ta, excelenta tehnica si simt al jocului. Exista recunostinta palpabila si mirare de a face parte din neam. Cuvantul L ,Generatia Q, este ca micul motor care ar putea. Exista mai putine resurse, dar cream noi povesti care pot schimba paradigma. Ambele proiecte sunt pe deplin dedicate puterii povestirii.

In ultimii 16 ani, Bette Porter a devenit un exemplu de sine statator de forta defectuoasa. Cum a fost sa mergi in aceasta calatorie cu Bette?

Uneori e ca si cum ai fi blocat. O iubesc atat de mult. Ea chiar incearca. Desi s-ar putea lupta sa gaseasca dragostea, ea s-a angajat intotdeauna sa-si foloseasca timpul pe pamant pentru a face diferenta. Sezonul trecut, a fost cu adevarat despre a face spatiu pentru artistii de culoare in fortareata traditionala alba a lumii artei. Aceasta misiune de a schimba cultura este locul in care isi gaseste puterea. Acesta si dragostea ei pentru Angie sunt locul in care busola ei morala indica intotdeauna nordul adevarat.

In The L Word: Generation Q , am vazut o diversitate crescuta printre personaje. Ca actor-producator, ce a fost important pentru tine sa aduci in acest capitol al povestii?

Dupa ce vechiul Cuvant L sa incheiat, cultura a inceput sa se schimbe rapid. Noua generatie a refuzat sa fie definita in felul in care vechea generatie a vrut sa le defineasca. Ne-au schimbat lexicul, felul in care vorbim despre gen si sexualitate si au refuzat sa fie retinuti. In trecut, cred ca oamenii se incadrau pentru a se descurca. Aceasta generatie nu o avea. Kate ,Katherine Moennig, , Leisha ,Hailey, si eu am crezut ca spectacolul este platforma perfecta pentru povestile noii generatii. Nu ca poti spune povestea tuturor – asta nu este posibil – dar poti incepe sa incerci.

Recent, ati facut mai multa productie. Ca producator, ce fel de povesti vrei sa spui?

Sunt intotdeauna condus de miezul povestii. Cand rezoneaza, este ca un clopotel care imi trezeste sufletul conducandu-ma in locuri in care nu am fost. In calitate de producator, vreau sa spun povesti subreprezentate care exploreaza oameni din exterior care isi redefinisc puterea, isi gasesc calea si, poate, lumineaza o cale pentru altii.